Alice Springs & Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Alice Springs & Uluru - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Alice Springs & Uluru

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 November 2015 | Australië, Alice Springs

Vanaf Darwin heb ik een binnenlandse vlucht naar Alice Springs genomen: de rode woestijn in het midden van het land. Het was een klein vliegtuig met ongeveer 30 zitplaatsen. We hebben er nog 5 uur over gedaan met 2 tussenstops op piepkleine vliegveldjes waar de aankomsthal ook de vertrekhal en incheckbalie is. Geen bagagebanden hier, maar mannen die de koffers uit het vliegtuig tillen en naar de hal dragen.
In Alice heb ik een autootje gehuurd. Links rijden gaat prima hier, maar in de auto waren de hendels voor de knipperlichten en ruitenwisser omgewisseld. Dus elke keer als ik de knipperlicht aan deed ging de ruitenwisser aan! Ik had een heel leuk hostel gevonden. Heel rustig, net buiten het centrum en party verboden! Ze hadden het ook heel leuk aangekleed. Op mijn kamer sliep ook nog een Nederlandse vrouw. We zijn samen wat rond gaan rijden en hebben Simpsons Gap bekeken en zijn naar Alice Springs Desert Park gegaan. Een leuke en ruim opgezette woestijn dierentuin met allerlei dieren die daar in het wild te vinden zijn. Vooral veel vogels. Ook tussen de volières zaten een aantal vogels, dus ik heb foto's van wilde vogels en dierentuin vogels door elkaar op mijn geheugenkaart. Ik hoop dat ik ze nog uit elkaar kan halen. Ze hadden ook een leuke vogelshow met roofvogels en andere Australische vogels.
In het centrum van Alice is ook een reptielen parkje waar ik een presentatie heb gezien van een man die net zo enthousiast was over reptielen als Steve Irwin was. We mochten ook nog wat reptielen vast houden en foto's maken.
De volgende dag heb ik een 3 daagse tour naar Uluru gemaakt! Dat was nog 5 uur rijden vanaf Alice Springs. Uluru was erg mooi en indrukwekkend. Ik kon mijn ogen er niet vanaf halen toen we erlangs reden. We hebben het cultural centre bezocht en een wandeling langs de rots gemaakt. De aboriginals hadden muurschilderingen achtergelaten. Er werd uitgelegd hoe de aboriginals hier leefden. Er zijn verschillende culturen binnen de aboriginals en ook verschillende talen. Ze hebben allen hun eigen manier van leven. Daarna zijn we naar een strategisch geplaatste parkeerplaats gegaan om Uluru te zien tijdens zonsondergang. Daar werd Uluru nog mooier!
's Avonds hebben we een Aussie BBQ gehad en hebben we buiten onder de sterrenhemel geslapen. Ondanks de verlichting op het kamp waren er heel veel sterren te zien. Zoveel heb ik er in Nederland niet gezien.
De volgende dag zijn we naar Kata Tjuta gegaan. Dit is een klein gebergte dat ontstaan is op dezelfde manier als Uluru. Maar omdat hier veel meer te zien is dan bij Uluru is dit eigenlijk veel mooier. We hebben een wandeling gemaakt door de Valley of the Winds wat een lekkere verkoeling gaf. Het was die dag 36 graden. Wel een droge hitte natuurlijk hier in de woestijn. s' Avonds lekkere burrito's gemaakt op een ander kamp en weer buiten geslapen. In de nacht was het ongeveer 24 graden. Dat was goed te doen.
Op de laatste dag naar Kings Canyon geweest. Dit is ook weer een prachtig gebergte midden in de woestijn.
Het was een leuke tour met een leuke en vrolijke gids en een leuke, internationale groep.

  • 09 December 2015 - 18:59

    Hannie Stolze:

    Hallo Mirjam,

    Wat heb je al veel gezien en gedaan.
    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Zorg goed voor jezelf.
    Ik ben benieuwd naar je volgende avontuur.

    Groetjes,
    Hannie

  • 10 December 2015 - 06:44

    Atie:

    Hoi Mirjam,

    Wat een fantastisch verhaal, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt, we maakte ons stiekem toch een beetje zorgen. Gelukkig is dat niet nodig, nog veel plezier, ik zie uit naar je volgende verslag.

    Groetjes, Atie en Reinier.

  • 10 December 2015 - 11:02

    Woutelies:

    Hallo nicht, wat heb jij al veel gezien en gedaan! Australië is groot he ? Ben heel benieuwt naar je foto's . Geniet ervan en goede reis, we denken aan je ! Hoes.

  • 10 December 2015 - 21:26

    Betty:

    Hallo Mirjam,

    super nu wat van je te kunnen lezen. Je schrijft heel leuk! Blijf zo doorgaan. Ben zeer benieuwd naar de volgende verslag .... groetjes !!!!!! Betty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 9342

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: