Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Kuranda - Reisverslag uit Kuranda, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Kuranda

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

21 November 2015 | Australië, Kuranda

Iets ten westen van Cairns ligt Kuranda. Een erg toeristisch plaatsje, maar wel leuk. We werden weer bij onze accomodaties opgehaald om met het busje naar de Skyrail te rijden. Dit zijn gondels van waaruit je een mooi uitzicht hebt op het regenwoud, de heuvels en de groep kaketoes die ik langs zag vliegen! Onderweg kon je op een paar plaatsen uitstappen. Daar kon je een wandeling door het regenwoud maken met een gids. En op een andere plaats was een bezoekerscentrum. Uiteraard ook met mooie uitzichten.
Kuranda zelf is een klein plaatsje dat moeilijk is te bereiken. Vroeger was er geen weg, maar hebben ze met veel moeite toch de skyrail aangelegd. Intussen ligt er toch een weg en kunnen er auto's komen. Kuranda is bezaaid met souvenir winkeltjes, restaurants, markten en andere toeristische aangelegenheden.
Tussen de markten liggen 3 kleine parkjes: een vogel park, koala park en een vlindertuin. De parkjes zijn niet speciaal, maar wel leuk om even gezien te hebben.
Ik had nog wat tijd over en ben een wandelpaadje ingelopen. Binnen een paar minuten liep ik weer in het regenwoud. Dat is wel raar, op het ene moment loop je door de drukte van alle toeristen en zo sta je ineens in de stilte van het bos.
Op de terugweg naar Cairns heb ik de Scenic Railway genomen. Een oude trein die bij elk mooi uitzicht even langzaam ging rijden zodat iedereen een foto kon nemen. Onderweg werd er ook het een en ander verteld over de omgeving en de aanleg van het spoor en de tunnels.