Airlie Beach & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Airlie Beach & Whitsunday Islands - Reisverslag uit Whitsunday Islands, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Airlie Beach & Whitsunday Islands

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 November 2015 | Australië, Whitsunday Islands

Airlie Beach is een langgerekt kustplaatsje waar je alleen toeristen en aanverwante bedrijfjes en winkels ziet. Het heeft mooie tropische stranden, souvenir winkels, reisbureaus en hostels. Ik had een vakantieparkje 2km van de bebouwde kom gekozen en had een eigen kamer en badkamer dit keer, lekker rustig. Dat was maar goed ook, want de leerlingen van de middelbare scholen waren een weekje weg. Je zag ze overal in het centrum.
Maar de meeste mensen gaan naar Airlie Beach voor de Whitsunday eilanden. Een eilandengroep met prachtige tropische stranden, koraalriffen en bossen. Ik had een tour geboekt met de snelste boten van Airlie. Zij hadden een soort rubber boten (maar dan groter) met 2 buitenboord motoren van elk 250pk. Dat gaat hard! We waren dan ook snel bij de eilanden waar we zijn gaan snorkelen. Ik heb hier meer vissen en koraal gezien dan bij Michaelmas Cay, wat middenin de Great Barrier Reef ligt. Ook zijn we naar White Haven Beach geweest, wat een paar jaar geleden nog verkozen was tot het mooiste strand ter wereld. Het was dan ook een strand uit de Bounty reclames. Het zand bestaat uit bijna pure silica (ongeveer 98%). Compleet met palmbomen uiteraard. Vanaf dit strand hebben we een boswandeling gemaakt naar een uitzichpunt over het strand. Daar kunnen prachtige foto's gemaakt worden.
In de middag zijn we naar een ander prachtig strand gevaren waar we hebben geluncht en van de omgeving konden genieten.
De volgende dag heb ik nog een wandeling door het regenwoud gemaakt. Hier zaten heel veel vlinders. Maar heb ook dit keer niet veel dieren gezien.
In de avond heb ik de nachtbus genomen naar Hervey Bay. Dat scheelde weer een overnachting. Helaas heb ik nauwelijks kunnen slapen. Gelukkig heb ik niets gepland voor de volgende dag.

• 20 December 2015 - 11:40

Linda:

Hoi Mirjam,

Zo te lezen een perfecte vakantiebestemming die eilanden. Leuk al je reisverslagen te lezen. In Australië alleen al is zo veel te zien, kom je nog wel aan Nieuw-Zeeland toe? Nog heel veel plezier daar.

Groetjes Linda