Mooloolaba & Australia Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Mooloolaba & Australia Zoo - Reisverslag uit Beerwah, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Mooloolaba & Australia Zoo

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

03 December 2015 | Australië, Beerwah

Mooloolaba is een klein plaatsje aan de Sunshine Coast. Voor het eerst in weken zag ik weer hoogbouw; vooral hotels. Waarom begrijp ik niet helemaal. Behalve het strand en surfen is hier niet zoveel te doen. Maar het is 3 kwartier verwijderd van het beroemde Australia Zoo! Weet je nog? Dat is de dierentuin van Steve Irwin, The Crocodile Hunter! En daar wordt dan ook uitgebreid aandacht aan besteed. Zijn herinnering en enthousiasme wordt levend gehouden. Je ziet overal foto's en posters van hem. En op video's hoor je zijn stem en zijn enthousiasme. Dat brengt herinneringen naar boven! Ik had de hele winkel met dvd's wel mee willen nemen.
De dierentuin is heel mooi en de dieren hebben erg grote verblijven. En de krokodillen uit de afleveringen van Animal Planet zijn er ook nog: Agro & Cookie, Bluey & Cassie, Charlie, Acco, Casper. Toen ik de namen bij de verblijven zag herkende ik ze weer, ondanks dat ik Steve al 10 jaar niet meer op Animal Planet heb gezien.

In Mooloolaba heb ik Sea Life ook nog even bekeken. Ze hebben daar een hele hoek besteed aan kwallen. Die komen hier dan ook veel voor, vooral in het komende seizoen. Bij elk strand wordt je gewaarschuwd. Vooral voor de Box Jellyfish. Deze heeft zulke giftige tentakels dat mensen eraan zijn overleden. In het zomerseizoen worden er netten om bepaalde stukken strand gespannen waar je in mag zwemmen. Het idee is dat de stingers daar niet kunnen komen.
Ook is er bij Sea Life een zeeleeuwen show en een waterbekken waar je zeesterren mag aanraken. En een groot aquarium met haaien waar je onderdoor kunt lopen. Daar hebben ze ook zaagvissen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 9324

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: