Brisbane, North Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Brisbane, North Stradbroke Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Brisbane, North Stradbroke Island

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 December 2015 | Australië, Brisbane

Ik ben verder gegaan naar Brisbane. De hoofdstad van Queensland met een bochtige rivier die er dwars doorheen stroomt. Ik ben naar de Wheel of Brisbane gegaan. Dat is zoiets als de London Eye en geeft een mooi uitzicht over de stad en omgeving.
In de avond ben ik op de gratis ferry gestapt en heb ik de stad bij nacht gezien. De bruggen waren leuk verlicht, al een beetje kerstachtig.
De volgende dag ben ik naar North Stradbroke Island gegaan. Ik was mee met een tour. Het voordeel daarvan is dat ik niet zelf hoef te rijden en alles verteld wordt door de chauffeur / tour guide. We hebben wilde koala's in de bomen gevonden en konden dolfijnen zien zwemmen vanaf het strand! Op dit eiland staan behalve veel eucalyptus bomen ook veel tea tree bomen. Die zijn bekend om de olie die uit de bladeren wordt geperst voor de cosmetica industrie. Gelukkig gebruiken ze daarvoor niet de bomen op dit eiland. Het ruikt er wel erg lekker. Deze bomen staan vooral aan de rand van meertjes die bruin kleuren door alle tea tree bladeren die erin gevallen zijn. Als je hierin zwemt krijg je een hele zachte huid.
Ook ben ik naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Een dierentuin waar je ook weer met een aantal dieren op de foto mocht. Hier hebben ze alleen Australische diersoorten, waaronder ook de platypus! Oftewel het vogelbekdier! Het is een nachtdier, dus ze hadden het verblijf donker gemaakt. Is wat lastig (zelfs onmogelijk!) om te fotograferen,  vooral ook omdat het beestje geen seconde stil zit. Maar ik heb wel filmpjes kunnen maken!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 9339

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: