Manly Sea Life, Australian Museum, Symbio WP - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Manly Sea Life, Australian Museum, Symbio WP - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Manly Sea Life, Australian Museum, Symbio WP

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

20 December 2015 | Australië, Sydney

Vandaag weer op de ferry gestapt en Sydney vanaf het water bekeken. Ik ben uitgestapt op Manly en daar de omgeving bekeken. Ook is hier Manly Sea Life, die toch weer heel anders was dan in Sydney centrum. Hier hadden ze een groep kleine pinguïns, die hier ook in het wild voorkomen. Helaas heb ik ze daar nog niet gezien.
In de middag weer terug naar het centrum en een bezoek gebracht aan het Australian Museum. Het is een natuurhistorisch museum, maar laat ook de geschiedenis van de Aboriginals uit deze omgeving zien.
Ze hebben grote skeletten van walvissen en dinosauriërs, dieren op sterk water en ook veel opgezette dieren. De Australische soorten gewoon tussen de andere soorten. De logica ontging mij hier.
Van de Aboriginals werden materialen laten zien die ze gebruikten. En er werd verteld wat er met ze gebeurd is toen de blanken kwamen. Het officiële pardon van de Prime Minister is er ook ingelijst. Helaas kan dat niets terughalen van wat de Aboriginals is afgenomen. Ik zal hier niet in details treden. Dat is te deprimerend.
De volgende dag ben ik in de trein gestapt naar Helensburgh, daar is een dierentuintje: Symbio wildlife park. Een leuk parkje met dieren uit verschillende werelddelen. Er zijn stokstaartjes, Amerikaanse alligators en tijgers. Maar natuurlijk ook koala's, wombats en kaketoes. Ze hadden maar liefst 4 helmkaketoes!

• 15 Januari 2016 - 20:22

Betty:

Ik lees nu de berichten van nieuw naar ouder... maar allemaal even leuk; je hoofddoel blijven toch de dieren bekijken ☺ hier op Texel zijn helaas ook een paar walvissen aangespoeld. Ben benieuwd waar die skeletten terecht komen... blijft toch een raadsel.

• 17 Januari 2016 - 11:17

Woutelies:

Hoi nicht,Ik ben ook in het Australion museum geweest, vond het nogal verwarrend, Taronga zoo licht daar mooi he? Zo hoog boven het water. Hoeveel dierenparken nog te gaan? De Stolze fam. is weer wat groter: Cedric heeft een dochter; Ashley! Groetjes van Hies !