Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

25 December 2015 | Australië, Apollo Bay

Allereerst bedankt voor alle reacties die jullie hebben geschreven. Dat is altijd leuk om te lezen! Jullie mogen dat gerust vaker doen!

Op 1e kerstdag ben ik mee geweest met een tour naar de Great Ocean Road. We hebben veel mooie plaatjes kunnen schieten van stranden, rotsformaties en kustplaatsjes zoals Lorne en Apollo Bay. Het werd steeds warmer die dag. Het voelde totaal niet als kerst. We zijn ook even een eucalyptus bos in gelopen. Daar was het iets koeler. Maar de voornaamste reden om daar naartoe te gaan waren al de wilde koala's. We hebben er minstens 6 gezien langs een stuk weg van 100m.
Het plan was om ook naar de Otway lighthouse te gaan voor de lunch. Maar die was dicht op kerstdag. Dus geen bbq lunch, maar meegebrachte sandwiches die we op het strand hebben opgegeten. Ik heb gelukkig een grote boom met schaduw kunnen vinden.
Daarna zijn we verder gereden naar de 12 Apostelen! Al zijn er nu geen 12 meer over. Er zijn er al een aantal verzwolgen door de zuidelijke oceaan. Maar we hebben alsnog mooie plaatjes kunnen schieten tussen de toeristen door. Ondanks de hitte was het erg druk. Achteraf was het 37 graden! Onderweg terug naar Melbourne raakte de motor oververhit en moest de airco uit. Anders konden we niet verder rijden. We zijn halverwege gestopt bij een tankstation voor wat koele drankjes. Ik zag de koelvloeistof druppen onder de bus. Maar we hebben het gehaald! Onderweg zagen we ook rookpluimen in de verte. Onze gids vertelde dat er wat wilde brandjes waren. De Australiers steken het land regelmatig in brand vanwege de vruchtbaarheid. Maar deze branden waren ongecontroleerd en te hevig. Achteraf gezien waren dit de eerste branden die in het nieuws waren en enorm veel schade hebben aangericht.
Toch wil ik hier nog eens terug komen om zelf de Great Ocean Road te rijden. De weg is bochtig en gaat dwars door de rotsige heuvels en bergen langs de kust. Dat is toch veel te leuk om een ander te laten rijden!