Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Kangaroo Island - Reisverslag uit Penneshaw, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

06 Januari 2016 | Australië, Penneshaw

Vandaag vroeg opgestaan voor een tour naar Kangaroo Island. Op dit eiland leven veel kangoeroes, wallabies en koala's. Maar die komen in het donker pas tevoorschijn. Behalve de koala's, die kun je dag en nacht in de bomen zien zitten. De weinige eilandbewoners leven van het toerisme, schapen en andere landbouw.
We zijn eerst bij een schapenscheerder langs gegaan. Hij vertelde veel over de economische geschiedenis van het eiland en het schapen scheren. Veel meer dan de andere schapen scheerders die ik eerder aan het werk heb gezien. Ook gaf hij een kleine demonstratie schapen hoeden met zijn 3 Australische Kelpies.
Daarna zijn we doorgereden naar Pennington Bay, waar we een mooi uitzicht hadden over het strand, de duinen en de zuidelijke oceaan.
Verderop is Seal Bay, hier liggen veel Australische zeeleeuwen. Verderop in de oceaan ligt een rif, waar de grote witte haaien niet voorbij komen. Daarom liggen de zeeleeuwen hier. Als ze gaan vissen blijven ze vaak 3 dagen weg en slapen niet. Dat doen ze pas als ze terug zijn op het strand. En slapen daar dan 3 dagen. Bij koud weer gaan ze de duinen in om te schuilen onder de struiken. Daardoor zie je door de duinen allerlei paadjes lopen en ondiepe holen onder de struiken.
We zijn ook bij een bedrijf op bezoek geweest die olie uit eucalyptus bladeren destilleert. Deze olie schijnt te helpen bij allerlei kwaaltjes; gewrichtspijn, zonverbrande huid, droge huid, etc.
Daarna zijn we naar Little Sahara gegaan. Dit zijn zandduinen midden in het land. Niemand weet precies hoe het zand daar gekomen is. Maar je kunt er prima vanaf gaan met een board. Al is het erg vermoeiend om omhoog te klimmen.
In de avond op onze accomodatie ben ik nog even gaan kajakken op de rivier. Ook deze rivier is bruin van de tea tree bladeren. Het eten was daar ook erg goed. Een echte Australische BBQ met meer dan alleen worstjes dit keer! Er was ook steak!
De volgende dag zijn we naar Henson sanctuary gegaan. Dit is een deel van het National Park waar veel koala's zitten. We hebben er ook wallabies gezien.
Daarna zijn we verder gereden naar de Remarcable Rocks. En dat zijn ze inderdaad. Ik heb een hoop foto's gemaakt en hoop dat ik daar een mooie collage van kan maken.
Op Cape du Couedic staat een vuurtoren waar we ook even zijn gaan kijken. In de tijd dat vuurtorens nog niet geautomatiseerd waren woonden hier 2 families. Ze hadden een hard leven en woonden erg afgelegen. Door de zware metalen waarmee ze werkten, werden ze langzaam gek. Het is dan ook niet goed afgelopen met deze families.
In de middag zijn we naar een honey farm gegaan. Er werd van alles verkocht dat van honing gemaakt is. Behalve verschillende soorten honing werden er crèmes verkocht, olie, noem maar op. En honing gerelateerde souvenirs.
Onderweg terug naar de ferry hebben we prospect hill beklommen. Vanaf hier hadden we een uitzicht over het oostelijk deel van het eiland en de baai.