Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Wellington

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

02 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Wellington

Op de een of andere manier snapt deze website niet meer waar ik ben als ik de locatie in typ en verzint hij zelf iets. Ik ben echt in Nieuw Zeeland en niet in de VS!

De volgende stop is Wellington! Hier vandaan vertrekt de ferry naar het Zuider Eiland. Maar ik had besloten een paar dagen te blijven. Ik wilde graag de dierentuin bezoeken en ook Zealandia. Dat was mij in Nederland al aangeraden. Dit is een omheind park aan de rand van Wellington. Het hek dat er omheen gebouwd is, is zo gemaakt dat er geen zoogdieren en andere ongewenste dieren in kunnen komen. Binnen het park hebben ze alle zoogdieren weten weg te vangen: ratten, hermelijnen, katten, noem maar op. Daarna hebben ze allerlei inheemse vogels vrijgelaten. Net als op Kapiti Island dus. Hier heb ik vogels gezien die ik nog niet eerder had gezien zoals de saddleback en hihi (ja, zo heet ie echt, alle vogels hebben een Maori naam).
Ook heb ik het museum van Wellington bezocht: Te Papa museum. Ook dit museum heeft een tentoonstelling over de dieren die in NZ voorkomen, de Maori en de vulkanische geschiedenis. Ook ligt hier de grootste pijlinktvis te wereld op sterk water. Een misterieus dier dat op grote dieptes voorkomt en waar niet veel van bekend is. Een vissersboot had het beest per ongeluk opgevist toen het dier hun vis wilde eten.
In Wellington worden veel 'Hollywood' films gemaakt en Wellington wordt dan ook wel Wellywood genoemd. Ze hebben zelfs een Wellington sign zoals die in Hollywood. Maar de tijd, de o en de n zijn 'omgewaaid'. Het waait nogal veel in Wellington en daar is de stad dan ook om bekend. The windy city. Je kunt in Wellington een tour doen naar de studio's waar de karakters (de poppen en kostuums) worden gemaakt. Niet alleen de karakters van de Lord of the Rings en the Hobbit, maar ook Avatar is hier gemaakt en de Thunderbirds (wie kent ze nog?!).