Abel Tasman & Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Abel Tasman & Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Abel Tasman & Westport

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

05 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Westport

Toen was het tijd voor de ochtend ferry naar Picton. Onderweg konden we al het prachtige gebergte bewonderen van het Zuider Eiland. We vaarden tussen de bergen en eilanden door. In Picton stapten we op een nieuwe oranje bus (die van Stray zijn oranje) naar het Abel Tasman NP. Abel Tasman (een NL-er) was de eerste Europeaan die Nieuw Zeeland zag, maar heeft nooit voet aan wal gezet. 4 van zijn bemanningsleden werden gedood door de Maori toen ze wilden aanmeren. Maar het NP dat naar hem vernoemd is, is prachtig. Ik heb het van bovenaf mogen zien vanuit een ultralicht motorvaartuig. Eigenlijk deltavliegen met een motor en propeller achterop. (die ken je misschien van de film waarin ze baby ganzen grootbrengen en dan leren waar ze heen moeten vliegen tijdens de migratie). Dat was zo leuk om te doen! Ik begin vliegen steeds leuker te vinden. We hadden een prachtig uitzicht over het water (verschillende kleuren water), de stranden en de bossen. Ik was nog even op het vliegveld (letterlijk een veld) rond blijven hangen en zag allerlei kleine vliegtuigjes opstijgen en landen (er was een vliegles bezig) en zag ook vliegtuigen omhoog gaan met skydivers. Die vervolgens met de parachute weer op het veld landden.
Na Abel Tasman NP zijn we verder gegaan naar Westport. Onderweg hebben we nog een kleine kustwandeling gemaakt waar we zeeleeuwen op de rotsen zagen liggen. In Westport zelf was niet veel te beleven. Hier waren we alleen voor een overnachting.