Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Queenstown

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

11 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanuit Wanaka zijn we verder gereden in de richting van Queenstown. Bij vertrek vertelde onze chauffeur dat er in Lake Wanaka een boom groeit, midden in het water. Wat eigenlijk nogal vreemd is. Het blijkt een deel van een steiger te zijn geweest, van wilgenhout. Deze paal was achter gebleven en had besloten om verder te groeien als boom. Een erg fotogenieke boom, dat wel.
We zijn ook even gestopt bij Puzzling World. Dit is een museum vol met dingen die anders zijn dan ze lijken. Door middel van gezichtsbedrog. Stoelen die omhoog schuiven door de zwaartekracht (door de schuine vloer), een kamer die je klein kan laten lijken, of juist groot als je aan de andere kant staat, en een tentoonstelling van tekeningen van Escher. Erg grappig, je zou de foto's moeten zien. Of beter nog, zelf gaan kijken en ervaren!
In de buurt van Queenstown ligt een oude brug. De brug waar de eerste bungy jump gedaan is door AJ Hackett. En nog steeds kun je daar van de brug af springen met een elastiek om je enkels. We zijn even wezen kijken hoe anderen dat deden. ;-)
In Queenstown ben ik een paar dagen gebleven. Queenstown is bekend van de adrenaline opwekkende activiteiten zoals bungy jumpen, skydiven, raften en tientallen andere activiteiten. De stad ligt aan het Wakatipu meer, tussen de bergen. Ik ben met een gondel naar boven gegaan voor het mooie uitzicht. Queenstown is eigenlijk maar een kleine stad. Boven is ook een rodelbaan. Ik kon het niet laten en ben 5 keer naar beneden geracet. Geen adrenaline kick, maar gewoon heel leuk! En ik ben even naar binnen gegaan in het kiwi parkje. Een dierentuin met inheemse vogelsoorten en plantensoorten. De volgende dag heb ik een kleine cruise gemaakt over het meer, met een van de weinige stoomschepen die nog varen. Voor elke vaart zie je een vrachtwagen vol met kolen geleegd worden in het schip.
Queenstown is ook bekend van Ferg Burger. Een hamburger restaurant die alleen hamburgers maakt. Maar dan wel hamburgersmet ingrediënten die je in geen ander restaurant kan vinden. De hele dag door staat er een rij voor de deur die tot 3 winkels verder rijkt. En het schijnt toch maar een kwartier te duren voor je aan de beurt bent. Ik ben naar de concurrent gegaan (Devil Burger), vergelijkbare kwaliteit, maar zonder de lange wachtrij. En dat was het zeker waard, een erg lekkere burger. Door het succes van Ferg Burger hebben ze ook andere horeca geopend: een bakkerij en een ijswinkel. Daar ben ik wel geweest. Het ijs is veel lekkerder dan van Patagonia, de ijswinkel in Queenstown die claimt het beste ijs te hebben. Maar die was veel te romig.