Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Port Macquarie - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Port Macquarie

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

13 December 2015 | Australië, Port Macquarie

In Port Macquarie heb ik een leuk klein hostel gevonden. Het gebouw is gebouwd in Engelse stijl, het voelde als thuis komen in Engeland.
Aan de andere kant van de stad ligt het Sea Acres Nature Reserve. Daar heb ik een wandeling gemaakt door het regenwoud. Onderweg kwam ik een groepje mensen tegen die een rondleiding kregen van een vrijwilliger en ik kon me aansluiten. Het regenwoud is hier toch weer anders dan verder in het Noorden. En koeler natuurlijk.
De volgende dag ben ik naar Billabong Zoo geweest. Hier hebben ze kleine pinguïns! De kleinste die op aarde voorkomen. In het wild komen ze voor aan de zuidkust van Australië en Nieuw Zeeland. Al zijn er discussies dat dat een andere soort is.
Ze hebben een paar kaketoes die 'hello' zeggen tegen iedereen die voorbij loopt. En een edelpapegaai die zijn hele volière door klimt en vliegt om achter je aan te komen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 9345

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: