Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Singapore

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

26 Februari 2016 | Singapore, Singapore

Aangekomen in Singapore was het niet moeilijk om mijn accomodatie te vinden. Het openbaar vervoer is enorm gestructureerd en heel duidelijk. Door het tijdsverschil was het al half 9 in de avond en ben ik in bed gaan liggen. Het tijdsverschil met Sydney is 5 uur!
De volgende dag ben ik natuurlijk naar de dierentuin gegaan. Eerst naar Singapore Zoo, een dierentuin die bekend staat als een van de beste van de wereld. En inderdaad, het is prachtig! De Aziaten staan niet bekend om hun goede zorg voor dieren, maar in Singapore zie je daar niets van! De dieren zien er ook goed uit. Naast deze dierentuin hebben ze een soort aquarium aangelegd. Maar dat was eigenlijk meer een dierentuin, maar dan met wat meer waterdieren. Ze hadden ook een soort wildwaterbaan aangelegd tussen de dierverblijven door, zoiets als de Fata Morgana en de Pyraña in de Efteling.
De volgende dag ben ik naar het vogelpark gegaan. Net zo mooi als de dierentuinen van gisteren, maar dan met vogels. Ze hebben een enorme collectie, waarvan ook veel zeldzame soorten. De leukste afdelingen waren natuurlijk de papegaaien, maar ook de paradijsvogels en de vogelshows. Ik heb een hoop inspiratie opgedaan tussen het kwijlen door!
In het zuiden van Singapore ligt een eiland dat ze veranderd hebben in een soort pretpark. Het heet Sentosa. Je kunt er met de monorail naartoe en je als een volwassene in een speeltuin wanen. Ze hebben een themapark van de Universal Studios, stranden, je kunt indoor skydiven, er zijn golfbanen, luxe hotels, restaurants, noem maar op. Ik ben naar het aquarium gegaan. Ook hier kun je in een tunnel onder de haaien door lopen, maar mijn hoogtepunt waren de drie manta roggen in een enorm bassin, met andere vissen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 9353

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: