Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

22 December 2015 | Australië, Melbourne

Voor de verandering heb ik eens de trein genomen. De reis naar Melbourne was nog in de aanbieding ook. Voorwaarde was wel dat ik geen geld terug zou krijgen als ik van gedachte zou veranderen. Dus dit keer de nachttrein naar Melbourne, een zitplaats, niet een bed, die waren heel duur en ook al volgeboekt. Is ietsje comfortabeler dan de nachtbus, maar ik kan het niet aanraden. Ik heb niet veel kunnen slapen. Maar het scheelt weer geld voor een overnachting.
In het centrum van de stad ben ik naar de Eureka Tower gegaan. Deze toren geeft een mooi uitzicht over de stad en omgeving, net als in Sydney.
Ook ben ik even naar Albert Park gegaan. Mijn reisgids zei dat daar zwarte zwanen zitten. Gek genoeg had ik die nog steeds niet gezien in al die tijd die ik al in Australië ben. En inderdaad, ik heb heel wat zwarte zwanen gezien. Deze zwanen hadden een ring om de nek met nummers erop. Dit gebruiken ze om op afstand de individuele zwanen te herkennen en zo te kunnen registreren wat ze uitspoken en waar ze naartoe gaan.
En ik ben natuurlijk ook naar Melbourne Zoo gegaan. Een grote stadsdierentuin die niet alleen Australische dieren heeft, maar ook wat exotische.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 9349

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: