Otorohanga & Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Otorohanga & Raglan - Reisverslag uit Raglan, Nieuw Zeeland van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Otorohanga & Raglan

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Raglan

Voor een nachtje terug in Auckland en dan op richting het zuiden! Ik ben uitgestapt in Hamilton. Ik heb de dierentuin bezocht en ben de volgende dag naar Otorohanga gegaan. Hier is een klein vogelpark met verschillende kiwi soorten. Hier heb ik een echte levende Great Spotted Kiwi gezien! Dit is het enige park in de wereld waar deze soort te zien is. Het is moeilijk foto's te maken, want kiwi's komen alleen 's nachts tevoorschijn. Dus het park heeft een kiwi huis gebouwd waar ze de dag en nacht hebben omgedraaid. Vanwege de kiwi's mag je geen flits gebruiken, maar zonder flits is er niets te zien. Dus helaas geen foto's.
Daarna weer op de Stray bus gestapt naar Raglan. Hier zijn de golven heel constant en erg geschikt voor beginnende surfers. Dus hoog tijd voor een eerste surf les!  Dat was erg leuk! Maar het is me nauwelijks gelukt om op te staan op het board. Het is best lastig. 's Avonds heeft onze chauffeur fish & chips gehaald (of zoals de NZ-ers zeggen: "fush n chups"). We zijn naar boven gelopen naar het uitzicht punt voor de zonsondergang tijdens het eten. Onderweg terug naar het hostel zagen we gloeiwormen langs de weg! Die waren goed te zien in het donker zonder lantaarnpalen en andere lampen! (het hostel lag wat afgelegen)