Darwin & Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Darwin & Kakadu National Park - Reisverslag uit Darwin, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Darwin & Kakadu National Park

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

07 November 2015 | Australië, Darwin

De volgende ochtend (lokale tijd) kwam ik vroeg aan in Darwin. Ondanks dat de zon nog niet op was, was het al erg warm, boven de 30 graden! Welkom in de tropen. Helaas reden er nog geen bussen en moest ik een taxi nemen. Ik had die nacht al geboekt in het hostel, dus kon zo op bed gaan liggen. Helaas waren alle bedden op de kamer bezet dus moest ik weer terug naar de receptie. Gelukkig konden ze me een andere kamer geven en heb ik een paar uurtjes kunnen slapen.
Als eerste heb ik de tourist office opgezocht om te zien wat er allemaal aan activiteiten aangeboden werd. Ook hier is een hop-on-hop-off bus, dus ik ben de stad gaan bekijken. Geen oude gebouwen en weinig geschiedenis hier, maar wel wat natuur en wat aboriginal cultuur en geschiedenis. Helaas hebben de aboriginals geleden onder de invloed van de Europeanen en nog steeds hangen ze rond op straat en vragen om een paar muntjes. Anderen verkopen hun kunst aan toeristen.
Ik heb een dagtocht geboekt naar het Kakadu National Park. Dat was nog wel een eind rijden met de bus, over de Stuart highway en Arnhem highway. Maar we hebben onderweg wel wat dieren gezien: wallabies, een kookaburra, wouwen die aten van een doodgereden dier en kaketoes. Vooral bij de tankstations zaten heel veel naaktoog kaketoes. In de steden zitten veel regenboog lories. Maar je ziet ze nauwelijks ondanks hun felle kleuren. Maar ze maken veel geluid, daaraan kon ik ze herkennen. De tocht naar Kakadu was erg divers: mangroven, gebieden die onderlopen in het regenseizoen, heuvels, bossen en open plekken.
We hebben een boottochtje gemaakt over de Yellow Water Billabong waar heel veel vogels zaten. Vooral veel magpie geese, maar ook jabiru (soort ooievaar), whistling ducks en meerdere soorten ijsvogels heb ik gezien. Ik gebruik hier veel Engelse of aboriginal namen, want ik weet de Nederlandse niet. We hebben ook 4 krokodillen gezien! En ook waterbuffels. De Engelsen hadden die uit Azië meegenomen voor de veeteelt. Maar ze overleden aan tropische ziektes en de buffels zijn hun eigen weg gegaan. We zijn ze ook langs de weg tegengekomen.
In de middag hebben we nog een korte wandeling Door de heuvels gemaakt (moest ook niet langer duren, want het was veel te heet om te bewegen). Hier zijn muurschilderingen gemaakt door de aboriginals en verderop een mooi uitzicht over de heuvels en het omliggende land. Ook hebben we een bezoek gebracht aan the cultural centre, waar ze de levenswijze van de aboriginals in dit gebied lieten zien.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 9423

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: