Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

19 November 2015 | Australië, Daintree

De plek waar het regenwoud overgaat in het strand en het Great Barrier Reef is Cape Tribulation! Ik heb een tour geboekt van 2 dagen en een nacht. We werden opgehaald met een busje (hier rijden veel busjes rond waarin 20 tot 25 mensen kunnen, speciaal voor alle toeristen die georganiseerde tourtjes doen). We hebben een mooie route naar het noorden genomen, via de kustlijn. Onderweg zijn we bij een uitkijkpunt gestopt. In de verte konden we de eilanden zien waar Steve Irwin vlak bij was toen hij door een rog gestoken werd.
Bij het regenwoud aangekomen hebben we een wandeling gemaakt met een gids. Daar heb ik een echte wilde casuaris gezien! En heb ook nog foto's kunnen maken!
We hebben nog een boottocht gemaakt over de Daintree River in de hoop krokodillen te zien. Uiteindelijk hebben we er een gezien, maar hij verdween alweer snel. De krokodillen zaten allemaal verborgen in het water, want dat had op dat moment de perfecte temperatuur voor krokodillen.
In de middag kwamen we aan bij onze accomodatie. Midden in het regenwoud, zonder telefoon en internet. Daar heb ik nog een wandeling door het regenwoud gemaakt, maar heb helaas maar 2 dieren gezien. 2 vogels. Er wordt altijd gezegd dat er zoveel verschillende soorten in het regenwoud leven, maar als je er dan bent valt het tegen hoe weinig je daarvan ziet. De volgende ochtend na zonsopgang was het niet veel beter. Wel heb ik op het strand nog mooie foto's kunnen maken van de zonsopgang.
We zijn weer opgehaald en zijn naar een ijsmaker geweest die zelf tropisch fruit telen voor in hun ijs. Dat moesten we natuurlijk even proeven! Daarna zijn we naar Mossman Gorge gegaan om daar van het uitzicht te genieten. En op de terugweg naar Cairns zijn we door Port Douglas gereden. Volgens onze gids wonen daar veel rijke mensen die daar een huis hebben. Maar we hebben geen beroemdheden gespot.