Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

23 November 2015 | Australië, Magnetic Island

Vanuit Cairns heb ik de bus genomen naar het zuiden. Ik heb een ticket gekocht naar Brisbane. Maar onderweg kan ik uitstappen en weer instappen wanneer ik wil. Al moet ik de volgende stop van tevoren wel opgeven.
Ik ben naar Magnetic Island gegaan. De bus stopte gelukkig voor de deur van de ferry. Ik heb 2 nachten bij een hostel geslapen die op het terrein een klein dierenparkje hebben. Tijdens een rondleiding daar mochten we allerlei dieren vasthouden en daarvan een foto maken: de jonge krokodil, andere reptielen, verschillende papegaaien (voor degenen die het willen weten: een edel man en een zwarte roodstaart kaketoe man), een slang en een koala.
Op het terrein liepen ook possums rond die tevoorschijn kwamen als het donker werd. Ze hingen alleen rond bij de keuken en de bar. Die beestjes worden daar dus vaak gevoerd en komen voor een makkelijke maaltijd.
In de avond ben ik een kayak tochtje gaan maken in de baai. Ik heb een glimp gezien van een zeeschildpad, of eigenlijk iets bruins dat boven water kwam en snel weer verdween. Vanaf een verborgen strandje hadden we een mooi uitzicht op de zonsondergang.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 9426

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: