Wild Life, Sea Life, Madame Tussauds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu Wild Life, Sea Life, Madame Tussauds - Reisverslag uit Sydney, Australië van Mirjam Stolze - WaarBenJij.nu

Wild Life, Sea Life, Madame Tussauds

Blijf op de hoogte en volg Mirjam

17 December 2015 | Australië, Sydney

Drie van het pakketje kaartjes die ik eerder had gekocht geven toegang tot Wild Life Sydney (een kleine dierentuin), Sea Life Sydney en Madame Tussauds. Die zitten allemaal naast elkaar aan de Darling Harbour.
Wild Life Sydney heeft Australische dieren waarvoor ze mooie verblijven hebben gemaakt, ondanksdat ze weinig ruimte hebben. Als bezoeker loop je binnen, maar veel verblijven hebben alleen gaas als dak. Je kunt hier dus met bijna alle weersomstandigheden naartoe. Helaas zie je de dieren bijna allemaal van achter glas, wat het heel moeilijk maakt om ze te fotograferen. Ik zag steeds mijn eigen reflectie.
Sea Life Sydney was toch weer anders dan Sea Life in Mooloolaba. Andere dieren en een andere aankleding. Het meest spectaculaire dier was toch de grote nurse shark die ze hebben. En nog vele andere grote haaien waar je onderdoor kon lopen. En het was het eerste aquarium waar ik dugongs (Indische zeekoe) heb gezien! Die schijnen aan de oostkust wel voor te komen, maar ik heb ze daar nog niet gezien. Deze is net wat anders dan de zeekoeien die je in Europese dierentuinen ziet.
Daarna ben ik nog even door Madame Tussauds museum gelopen. En daar ben ik nog wat bekenden tegenkomen. Maar ze zeiden niks terug. Ook waren er een aantal Australische bekenden, waarvan ik er maar 1 heb herkend: Steve

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mirjam

Actief sinds 15 Nov. 2015
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 9367

Voorgaande reizen:

05 November 2015 - 29 Februari 2016

Australië

Landen bezocht: